איך מחליקים בטון

איך מחליקים בטון? המדריך המלא איך להחליק בטון – פרו דק

בטון מוחלק הוא פתרון ריצוף שמהווה מצד אחד פתרון פונקציונלי ואסתטי אידיאלי למרחבי חוץ כמו בריכות שחייה ומרחבי פנים כמו מבני ציבור ומפעלי תעשייה ומצד שני, מהווה גם פתרון ריצוף יוקרתי ונחשק עבור בתים פרטיים. עבור העין הלא מקצועית, יכול הבטון המוחלק להיראות גם כפתרון קל מאוד ליישום, שכן קל מאוד ליצוק בטון וכל שצריך ללמוד זה איך להחליק בטון. אלא שבפועל, מדובר במשימה סופר מקצועית, שאינה מתאימה למודל של עשה זאת בעצמך. בשורות הבאות נסביר איך מחליקים בטון ליצירת בטון מוחלק, אך נדגיש כבר עתה כי, כל משימת בטון מוחלק, מומלץ שתבוצע על ידי גורם מקצועי מנוסה בלבד.

 

אז איך מחליקים בטון?

ובכן, הכל מתחיל כמובן ביציקת הבטון ועוד לפני כן בהכנת השטח. לפני יציקת הבטון יש לבצע סקר קרקע, לבחון את סוג הקרקע עליה מבוצעת היציקה ולהכין את הקרקע בהתאם: יישור, הנחת שכבות חול וחצץ במידת הצוך, יישום שכבת איטום וכן הלאה. לאחר מכן מונח ברזל הזיון, שלאחר היציקה יהפוך לחלק אינטגרלי של הרצפה ורק לאחר מכן מתחילה היציקה של בטון טרי. את הבטון הטרי יש לפזר בצורה אחידה במרחב כולו ולאחר מכן ליישר ולפלס אותו בצורה המסורתית, כפי שמבוצע בכל יציקת בטון. בשלב הזה מתקבלת רצפת בטון מחוספסת מאוד, גסה, בעלת בליטות אבן מצד אחד וחורים וחריצים מצד שני. זהו השלב בו מבצעים את ההחלקה באמצעות ליטוש הבטון. ליטוש הבטון מבוצע באמצעות מכשיר הנקרא הליקופטר – מכשיר בעל ארבעה להבי מתכת המסתובבים במהירות גבוהה ולמעשה מלטשים את פני הבטון עד להחלקתו. בשלב הזה מתקבל בטון חלק יחסית, אך לחלוטין לא מתקרב לזה של התוצר המוגמר. כדי לקבל את התוצאה הסופית, מבוצע ציפוי של רצפת הבטון באמצעות שכבת מיקרוטופינג, או באמצעות מריחת 2-3 שכבות של חומר אטימה ייעודי שהופכת את הרצפה לשכבה אחידה, חלקה, צפופה ומבריקה ושבאמצעותה גם מעניקים לרצפה את הגימור והעיצוב שלה באמצעות טכניקות שונות של פיזור פיגמנט בהתאם לדרישת הלקוח.

 

איך מחליקים בטון – יש גם דרך אחרת

כדי לבנות היום רצפת בטון מוחלק לא צריך לדעת איך מחליקים בטון ולא צריך לדעת איך להחליק בטון באמצעות הליקופטר. הסיבה לכך היא שכיום ניתן להזמין לוחות בטון מוחלק מוכנים, אותם רק צריך להרכיב בבית הלקוח. לוחות אלה מיוצרים במפעל בתהליך ייצור סדרתי שמבטיח אחידות מלאה ברמת הגימור, עובי המשטח וצפיפותו וגם מבוצע בצורה יעילה יותר וזולה יותר. בבית הלקוח נותר רק להרכיב את הלוחות, לאטום את החיבורים ביניהם וליישם שכבת מיקרוטופינג כנדרש. טכניקה זו דומה יותר לטכניקת עשה זאת בעצמך, אבל זה המקום להדגיש שגם במקרה זה נדרש ידע מקצועי רב ויכולות מתאימות להובלת, פריקת, ניסור והנחת לוחות הבטון במרחב ולאחר מכן גם ביצוע שכבת הגמר החשובה.

במידה ויש לכם כבר רצפת בטון מוחלק ואתם רוצים לחדש את ההחלקה, יש להזמין גורם מקצועי שיבצע החלקה מחודשת באמצעות הליקופטר ויבצע את שכבת הגמר הסופית בצורה מקצועית – שתי משימות שדורשות רמה גבוהה של מקצועיות וניסיון רב בעבודה עם בטון מוחלק.

חברת פרודק היא החברה המובילה בישראל בחידוש, ציפוי ויציקת בטון מוחלק לבתים פרטיים, בריכות שחייה, מבני ציבור, מרחבי חוץ ועוד. בחברת פרודק תוכלו להזמין ריצוף בטון מוחלק במגוון סוגי גימור, עיצובים ותצורות וליהנות מהיתרונות החשובים של שימוש בלוחות בטון מוחלק מיוצרים מראש. לקבלת מידע נוסף והזמנות, צרו עמנו קשר עוד היום בטלפון 1-700-555228 ונשמח לסייע.

פרודק

פרודק

מתמחה בציפוי דקורטיבי חזק במיוחד של משטחים ושבילים העשויים מבטון.

מאמרים נוספים

תפריט נגישות